Zajecia dodatkowe
Program przedszkola wzbogacony jest o następujące zajęcia dodatkowe odpłatne:
-
Gimnastyka (30 min.) / Piłka nożna (45min.) ( 1 x w tygodniu w czwartki – 50 zł/70zł – pakiet obu zajęć – 110 zł)
Prowadzi Michał M. (rozpoczynają się od 19 września; na pierwsze zajęcia trener zabiera całą grupę; we wrześniu połowa płatności) -
Zajęcia taneczne (1 x w tygodniu w środy – 60 zł)
Prowadzi Adam G. (rozpoczynają się od 11 września; na pierwsze zajęcia instruktor zabiera całą grupę; we wrześniu połowa płatności) -
Kółko plastyczne „ AKWARELKI” (1x w tygodniu – 40 zł)
Prowadzi Beata M. (od 1 października do 30 czerwca środa godz. 13.15 – I gr., godz 14.15 – II gr.) -
TUS ( Trening Umiejętności Społecznych) – dla dzieci 4,5,6 letnich, (zajęcia w poniedziałki lub w piątki w godz. 13.00-15.00 – 60 zł)
Prowadzą: Dominika J., Edyta Ł. (od października do 30 czerwca)
Drodzy Rodzice, nasze przedszkole realizuje zalecenia zawarte w komentarzu do podstawy programowej wychowania przedszkolnego pani prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej.
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego
(…)Od pewnego czasu nasila się tendencja do mnożenia zajęć dydaktycznych w przedszkolach i nadmiernego wydłużania czasu, w którym są one realizowane. Dzieje się to kosztem zabawy, głównej formy dziecięcej aktywności. Ponieważ z badań jasno wynika, że w trakcie zabawy dzieci intensywnie się uczą i skutecznie rozwijają swój umysł, należy zadbać o przywrócenie dziecięcej zabawie należytego miejsca w wychowaniu przedszkolnym.
Dlatego w zalecanych warunkach i sposobach realizacji, opisanych w końcowej części podstawy, podane są proporcje zagospodarowania czasu edukacyjnego w rozliczeniu tygodniowym. Ustala się tam, że co najmniej jedną piątą czasu pobytu dzieci w przedszkolu należy przeznaczyć na zabawę. W tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela. Zapis ten ma przeciwdziałać wymuszaniu organizowania szkolnych form edukacyjnych i stosowania szkolnych metod w placówkach wychowania przedszkolnego. (...)
prof. zw. dr hab. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska
KOMENTARZ DO PODSTAWY PROGRAMOWEJ
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO